BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Rusmiddelområdet i Center for Job, Uddannelse, Unge og Digitalisering søger en ny kollega som væresteds- og støttekontaktmedarbejder pr. 1. februar 2025.
Arbejdstiden er på hverdage og inden for almindelig arbejdstid.
Rusmiddelområdets målgruppe er borgere der spænder bredt fra social udsat til velfungerende. Som medarbejder i væresteds- og støttekontaktpersonteamet vil du primært møde og samarbejde med de mest socialt udsatte borgere.
Indsatserne har fokus på skadesreduktion og social støtte.
Kompetencer og opgaver:
Vi søger en medarbejder, der har lyst til at samarbejde med borgere i målgruppen, kollegaer og samarbejdspartner i og uden for kommunen.
Det er vigtigt, at du er udadvendt, imødekommende og har gode kommunikative evner. Det er vigtige egenskaber for at kunne skabe kontakten med sårbare borgere, Fx i det opsøgende arbejde. Dertil kommer, at det er vigtig du trives med og kan navigere i en omskiftelig hverdag.
Arbejdet er målrettet socialt udsatte og isolerede borgere der har et stort forbrug af rusmidler og som kan have svært ved, at gøre brug af eksisterende tilbud i kommune og region.
Støtten foregår primært i eget hjem. Ligeledes er en stor del af opgaven at støtte borgerne i at skabe kontakt til andre dele af kommunen og det offentlige generelt.
Eksempelvis kan borgerne have behov for ledsagelse til lægebesøg, samtaler med sagsbehandler, hospitalsbesøg o. lign.
Arbejdet indebærer opsøgende arbejde og støtte til socialt udsatte borgere på hele øen, samt på værestedet Fabriksvej. På værestedet er arbejdet også at kunne vikariere for værestedsmedarbejderen. Ved vikariering skal du kunne planlægge og tilberede et måltid mad til minimum 16 personer. Dertil kommer at Værestedet er distributør af Hus-forbi aviser.
På værestedet er det muligt for borgerne, at få dækket nogle basale behov, såsom et måltid mad og et bad. Tillige tilbyder værestedet mulighed for uformelt socialt samvær. Højtiderne fejres og der arrangeres flere udflugter i løbet af året.
Rusmiddelområdets indsatser til socialt udsatte borgere har fokus på skadesreduktion og social støtte.
Målet med Rusmiddelområdets indsatser er, at styrke borgernes mulighed for at få og bevare kontakten til omverdenen, ud fra egne ønsker og behov. Målet er også, at vi i samarbejde med hinanden og borgerne skaber rammer og muligheder, som understøtter deres handlekraft, så de kan leve et så meningsfuldt, selvstændigt og udfoldet liv som muligt.
Vi søger en person der:
- Er moden og har relevant arbejdserfaring
- Er god til at skabe overblik og som kan samarbejde med forskellige typer mennesker
- Kan arbejde selvstændigt og loyalt inden for en fælles ramme
- Er god til at kommunikere på flere planer, herunder håndtere konflikter konstruktivt
- Kender sine egne grænser og kan sige til og fra på en respektfuld måde
- Kan se sig selv arbejde i borgernes hjem
- Har kørekort
Vi tilbyder:
- Selvstændigt, samarbejdende og udfordrende arbejde
- Engagerede og dygtige kolleger
- Ekstern supervision
- Kollegial supervision og sparring
- En grundig oplæring
- En afdeling med god trivsel og tradition for at tale med hinanden og ikke om hinanden
Rusmiddelområdets organisering
Rusmiddelområdet har 18 medarbejdere ansat med sundhedsfaglig, pædagogisk eller socialfaglig baggrund. Herunder 2 lægekonsulenter, 3 ungebehandler, 8 i voksenbehandlingen og 3 i Værested og Støtte kontaktperson teamet.
Vi lægger vægt på, at borgerne nemt skal kunne komme i kontakt med os og modtage et tilbud af høj faglig kvalitet. Samlet er vi et team med en fælles kerneopgave, hvor opgaverne ligger indenfor følgende arbejdsområder:
- Udredning og visitation,
- Stof- og alkoholbehandling,
- Sundhed og medicinsk behandling,
- Social støtte, SKP og Værested
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest ved ansættelse.
Kørekort til personbil er et krav.
Stillingen er på 37 timer pr. uge.
Praktisk information
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen.
Ansøgningsfrist
25-11-2024
Samtaletidspunkt
06-12-2024 og 10-12-2024
Ansættelsesdato
01-02-2025
Kontaktperson
leder af Rusmidler
Hanne Simone Emili Ulrich
56927507 / 30182092
Arbejdssted
Rusmidler
Åkirkebyvej 1, 3700 Rønne
En arbejdsplads, der binder øen sammen
BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.
BRK er en røgfri arbejdsplads.
Vi hjælper dig på plads
Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Bornholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rusmidler, Åkirkebyvej, 3700 Rønne
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6145891