Vil du bidrage til smidig handel på tværs af grænser, og vil du være med til at sikre, at kun lovlige varer passerer grænsen til Danmark? Kan du levere god service og samtidig optræde myndigt, og kan du holde hovedet koldt, når det går stærkt? Så er du måske en af dem, vi søger.
Effektiv toldbehandling og toldkontrol i tæt samspil med kolleger
I Toldstyrelsens ekspeditions- og varekontrolenheder har vi til opgave at sikre korrekt toldafregning gennem ekspedition og kontrol af varer. Med effektiv toldbehandling bidrager vi til, at import, eksport og forsendelse holdes kørende ved at garantere nøjagtig registrering og smidigt samarbejde med chauffører, speditører og virksomheder. På den måde er vi afgørende for, at varer kan komme ind i og ud af Danmark og EU. Vi er til stede ved grænser rundtom i hele landet og varetager vores opgaver via direkte kundekontakt, mail og telefon.
Du bliver en del af Ekspedition og Varekontrol Hovedstaden, som består af 50 medarbejdere fordelt på to lokationer i Københavns Lufthavn og på Rønne Havn. Du bliver en del af vores team i Rønne, der på sigt vil bestå af fire medarbejdere.
I samarbejde med kolleger vil dine opgaver primært omfatte:
- ekspedition og sagsbehandling af import, eksport og forsendelse af varer
- håndtering af certifikater og kontrol af bestemmelser for særlige varer
- gods- og varekontrol
- smuglerikontrol.
I de første måneder af din ansættelse skal du deltage i Toldstyrelsens interne uddannelse. Her får du faglige kompetencer, som klæder dig på til jobbet. Uddannelsen består af internater, selvstudiedage med bl.a. e-læring samt afsluttende prøver. Undervisningen er præget af praksisnære, toldfaglige temaer og foregår på forskellige lokationer rundtom i landet. Uddannelsen følges op af sidemandsoplæring i din enhed. Oplæringen vil som udgangspunkt foregå i København.
Konstruktiv og professionel med stort overblik
Din uddannelsesmæssige baggrund er fx en handels-, administrations-, kontor-, shipping- eller speditøruddannelse, gerne kombineret med nogle års erfaring fra brancher, der er beslægtede med toldområdet. Det kan også være, at tidligere jobs har givet dig gode forudsætninger for at varetage opgaverne, fx gennem erfaring med ekspeditionsopgaver i forbindelse med import og eksport. Du kan også have erfaring fra en kontrolfunktion.
Du skal have både administrativ og talmæssig forståelse, da det er nødvendigt, at du kan sætte dig ind i regler, procedurer og relevant lovgivning på told- og kontrolområdet. Det er væsentligt, at du er vant til og kan lide at arbejde digitalt, da mange toldprocedurer håndteres i it-systemer.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- trives med kundekontakt og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog
- kan varetage myndighedsrollen, samtidig med at du optræder imødekommende og serviceminded
- udstråler ro og tålmodighed og optræder professionelt – også i pressede situationer
- arbejder struktureret og selvstændigt, kan overskue mange opgaver på én gang og trives med mange forskelligartede opgaver – stort som småt
- har blik for den samlede opgaveløsning og samtidig kan arbejde detaljeorienteret og levere løsninger af høj kvalitet
- kan indgå i et mindre team, hvor vi hjælper hinanden med opgaver og vagtplanlægning
- er interesseret i sparring og videndeling med kolleger og kan modtage og omsætte feedback fra din leder.
Din arbejdstid vil som udgangspunkt være inden for normal arbejdstid. Hvis du skal deltage i kontrolindsatser, der foregår uden for normal arbejdstid, vil det blive varslet.
Vi sikrer effektiv toldkontrol
Toldstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I kontrolenhederne arbejder vi hver dag på at sikre det danske samfund mod ulovlige og farlige varer og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.
I Ekspedition og Varekontrol Hovedstaden varetager vi hver især vores opgaver med en høj grad af selvstændighed, samtidig med at vi er gode til at hjælpe og involvere hinanden, når vi har brug for det. Vi gør os umage med at tage godt imod nye kolleger og har en fri tone og et godt sammenhold.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 5. januar 2025.
Har du spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Michael Christiansen på telefon 72 38 75 43.
Vi forventer at holde samtaler torsdag den 16. januar og fredag den 17. januar 2025.
Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.
Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde denne sikkerhedsgodkendelse under din ansættelse i stillingen.
Du vil blive ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted er Munch Petersens Vej 8, 3700 Rønne.
Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Bornholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Bornholm, Munch Petersens Vej, 3700 Rønne
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/49861c13-11fb-412c-89af-02a493682e9e