Socialjuridisk konsulent til dynamisk team i Bornholms Regionskommune

Profilbillede
dato

Socialjuridisk konsulent til Center for Familie- og Voksenindsatser

 

Vil du være en del af en arbejdsplads, hvor myndighedsarbejdet er i en rivende faglig udvikling, og hvor dét at have styr på juraen, er afgørende for, at rådgiverne kan levere en helhedsorienteret sagsbehandling, med fokus på den socialfagligt gode borgerinddragelse? Og hvor vi også er stolte af, at være en arbejdsplads, hvor tillidsfuldt samarbejde og opbakning til opgaveløsningen er i højsædet. Så skal du læse videre her.

 

Bornholms Regionskommune har netop fremtidssikret organisationen ved en organisationsforandring pr. 1/6 2024. Vi er derfor et nyt center, hvor vi har myndighedsopgaver indenfor både børne- og familieområdet samt det specialiserede unge- og voksenområde.

 

Vi søger en ny kollega, der kan bidrage med sin ekspertise i sagsbehandlingen. Du vil blive ansat i myndighedsafdelingen. Afdelingen varetager opgaver inden for målgruppen af børn, familier, unge og voksne. Vores arbejdsområder er dermed med udgangspunkt i Barnets Lov og Serviceloven. Dit primære arbejdsområde vil være med udgangspunkt i Barnets Lov og dertil hørende forvaltningslove m.v.  

 

Myndighedsafdelingen består af 3 teams. 1 team varetager myndighedsopgaver indenfor børne- og familieområdet i aldersgruppen 0 – 15 år. 1 team varetager myndighedsopgaver indenfor det specialiserede unge- og voksenområde i aldersgruppen 15 år og opefter. 1 team varetager socialjuridiske og administrative tværgående opgaver i relation til de 2 myndighedsteams. Det er i dette team, at din stilling er forankret, som en tværgående funktion, da Barnets Lov relaterer sig til begge teams. Teamet består af administrative medarbejdere, en kontraktforhandler, samt 2 socialjuridiske konsulenter – hvor du vil blive den ene.

 

Arbejdsområdet omfatter blandt andet:

  • Understøtte implementering af Barnets Lov i de to myndighedsteams
  • Behandling af anmodninger om aktindsigt
  • Sparring med rådgivere og ledelse i juridiske spørgsmål
  • Bistand i forbindelse med klagesager, genvurderinger m.v.
  • Formidling til afdelingen om nyeste lovgivning og praksisændringer
  • Udarbejdelse af juridiske notater
  • Understøtte et udviklende fokus på afdelingens skriftlighed, med borgerens behov for øje

Som socialjuridisk konsulent vil arbejdsopgaverne også kunne relatere sig til centrets øvrige afdelinger, samt til samarbejdspartnere udenfor centret.

 

Vi forventer, at du:

  • Er uddannet cand.jur., cand.soc. i jura eller har en anden relevant uddannelse
  • Har erfaring med sagsbehandling, gerne fra en børne- og familieafdeling
  • Har viden om det socialfaglige område
  • Har erfaring med undervisning indenfor juridiske emner
  • Har generelt lyst til at indgå i arbejdsfunktioner, der kan understøtte rådgivernes borgernære sagsarbejde
  • Kan arbejde selvstændigt, har gode skriftlige formuleringsevner og sans for detaljen

Vi kan tilbyde:

  • Kompetente og fagligt engagerede kolleger med fokus på borgeren
  • Ledelse med udviklingsperspektiv og høje faglige forventninger
  • Et fokus på at vi skal dele ud af viden og læring for at vi bliver bedre sammen
  • Gode muligheder for faglig udvikling
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor vi sætter pris på fællesskabet og har rum til at vi er forskellige

Er du nysgerrig og vil vide mere?

Hvis ovenstående har gjort dig nysgerrig på at vide mere, er det muligt, at du kan aftale en for-samtale eller evt. et besøg i afdelingen. I givet fald, så kontakt leder af myndighedsområdet Karina Holmberg via mail karina.holmberg@brk.dk eller sms på 30182155. Så vil vi vende tilbage til dig snarest muligt og aftale nærmere.

 

Stillingen

Stillingen er med ansættelse pr. 1. februar 2025. Tiltrædelse tidligere eller senere vil kunne aftales.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Der er flekstid. Der er mulighed for brug af hjemmearbejdsdage. Derudover forefindes der forskellige muligheder for tilrettelæggelsen af arbejdstiden så en mere fleksibel arbejdsuge kan imødekommes.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.

Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest ved ansættelse.
Kørekort til personbil er et krav.

 

Stillingen er på 37 timer pr. uge. 

 

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen. 

Ansøgningsfrist

04-12-2024

Samtaletidspunkt

17-12-2024

Ansættelsesdato

01-02-2025

Kontaktperson

leder af Myndighed
Karina Holmberg
56927815 / 30182155

Arbejdssted

Myndighed
Ullasvej 17, 3700 Rønne

En arbejdsplads, der binder øen sammen

BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.

BRK er en røgfri arbejdsplads. 

Vi hjælper dig på plads

Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Bornholm Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Myndighed, Ullasvej, 3700 Rønne

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6133523

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet