Sagsbehandler med fokus på Omkostningsgodtgørelse og Driftsledelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Til enheden Omkostningsgodtgørelse og Henstand søger vi lige nu en faglig profil til sagsbehandling af ansøgninger vedr. omkostningsgodtgørelse samt en række opgaver relatereret til driftsledelse, herunder behandling af data.

Arbejdsområdet omkostningsgodtgørelse
Vi administrerer en tilskudsordning, hvor borgere, virksomheder og skattepligtige selskaber og fonde, der klager over en afgørelse fra Skatteforvaltningen, har mulighed for at søge om at få dækket omkostningerne til den rådgiverbistand, de har fået i klagesagen. På baggrund af ansøgninger træffer vi bl.a. afgørelse om, hvorvidt betingelserne for at få udbetalt omkostningsgodtgørelse er opfyldt – og i så fald hvor meget.

Ordningen har politisk bevågenhed, hvilket bl.a. afspejler sig i, at der hvert år udarbejdes en redegørelse til Folketinget over den udgiftsmæssige udvikling mm. Derudover bidrager vi til lovgivning på området.

Om stillingen – dine arbejdsopgaver
Udover sagsbehandling af egne sager om omkostningsgodtgørelse vil du få souscheflignende opgaver relateret til dels driftsledelse og -opfølgning, dels datatræk og databehandling i tæt samarbejde med enhedens leder.

Dine opgaver vil bl.a. omfatte:

  • Bidrag til høringer vedrørende bl.a. ny lovgivning, økonomiopfølgning og KPI-målinger
  • Over- og indblik i sagsflows, produktion mv.
  • Bidrag til procesoptimering ved at identificere og implementere forbedringer for at sikre bedre sagsstyring
  • Udarbejdelse af årlig redegørelse til Folketinget
  • Sikre dialog med andre fagområder i Skatteforvaltningen, herunder Økonomi, kontrolenheder og bogholderi
  • Vedligeholdelse og efter behov udarbejdelse af interne vejledninger
  • Sagsbehandling af sager om omkostningsgodtgørelse
Sæt din faglighed i spil - om dig
Din uddannelsesmæssige baggrund kan være fx cand.merc.aud., cand.jur., skatterevisor eller lignende og med relevant erfaring fra ledelsesbetjening eller andet arbejdet i en politisk styret organisation.

Det er vigtigt, at du har erfaring med driftsledelse, herunder behandling af data, og har stærke skriftlige formidlingsevner. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med styringsopgaver og LEAN.

Det er vigtigt for os, at du er imødekommende og professionel i din kommunikation. Du skal have gejst, gåpåmod og gode samarbejdsevner. Du kan lide at arbejde selvstændigt, er struktureret med en god strategisk og forretningsmæssig forståelse og tænker helhedsorienteret.

Om os
Enheden Omkostningsgodtgørelse og Henstand er en del af Skattestyrelsens fagområde Jura. Enheden er placeret i Rønne. Du kommer til at arbejde i en enhed med ca. 40 kollegaer. Enheden er ledet af en funktionsleder og en souschef.

Vi lægger vægt på høj kvalitet, videndeling og ensartethed i arbejdsprocesserne - sideløbende med et fokus i enheden på at skabe en arbejdsplads, der får job- og privatliv til at gå op i en højere enhed. Vi tror på, at der er en direkte sammenhæng mellem godt kollegaskab og lysten til at udvikle sig i jobbet. Derfor sætter vi samarbejde, et rart arbejdsmiljø og godt humør højt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send os din ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest fredag den 13. september 2024 kl. 12.00. Vi holder 1. samtaler i uge 38, og hvis der fortsat er gensidig interesse efter 1. samtale, vil du blive indkaldt til en 2. samtale. Der kan indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Beskriv gerne, hvordan du konkret vil gribe opgaven an, og hvordan dine erfaringer spiller ind i det.

Tiltrædelse 1. november 2024 eller snarest herefter.

Har du spørgsmål, eller vil du gerne vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Connie Hansen på telefonnummer 72 37 15 68.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet reference og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Munch Petersens Vej 8 i Rønne.

Muligheder på Bornholm - kontakt tilflytterkonsulent
Overvejer du at flytte til Bornholm, tilbyder Bornholms Regionskommune, at du kan kontakte Rune Holm, tilflytterkonsulent i kommunen, på telefonnr. 31 21 88 80 eller på mail: tilflytter@bornholm.biz. Rune Holm kan blandt andet rådgive dig om skole til børn, boligmuligheder og job til samlever/ægtefælle etc.

Mere om vores faglige arbejde
Læs mere om Omkostningsgodtgørelse på www.skat.dk/omkostningsgodtgørelse.

Link til seneste offentliggjorte redegørelsen fra 2023: SAU Almdel Bilag 310 Redegørelse om sager om omkostningsgodtgørelse i 2023docx (ft.dk).

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Bornholm Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Bornholm, Munch Petersens Vej, 3700 Rønne

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6105724

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet