Programleder til De små børns Bornholm

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du gå foran på det bornholmske småbørnsområde i de kommende fire år? De små børns Bornholm er på udkig efter den rigtige programleder, der i samarbejde med programgruppen og rigtig mange kommunale kollegaer og aktører i civilsamfundet, vil drive programmet videre i kommende 4 år. Programlederen går forrest med visionen om, at gøre Bornholm til en foregangskommune når det handler om at give børn en god start på livet.

 

Om jobbet

På Bornholm vokser flere børn end landsgennemsnittet op med en sårbar familiebaggrund. Storskalaprogrammet De små børns Bornholm har i perioden 2020-2023 arbejdet intensivt og innovativt med prøvehandlinger og organisatorisk læring for at skabe de bedste betingelser for små bornholmeres første skridt. På tværs af kommunens forvaltningsområder, forankret i Center for Børn og Familie, har programmet taget store og nødvendige spadestik ned i nye måder at lave god tidlig indsats på i barnets første 1000 dage. I de små børns Bornholm er metoderne samskabende og innovative. Vi har både fået afgørende læring og begyndende resultater ud af det. De spor der er lagt i de foregående 4 år, går du som ny programleder på, samtidig med at du i samarbejde med andre udvikler nye. Det er et langt, sejt og tålmodighedskrævende træk at arbejde med at sikre chancelighed for de bornholmske børn. Det kræver mange forskellige indsatser med bidrag fra mange forskellige aktører, og det kræver løbende udvikling og justering. Programmets første periode er evalueret af VIVE og evalueringen fastslår, at programmet har potentiale til at gøre en forskel for de små børn på Bornholm. Den langsigtede virkning afhænger af en fortsat drift af de igangsatte indsatser og en fortsat videreudvikling og tilpasning af eksisterende og nye indsatser, på baggrund af læringen fra de første 4 år. Programmet har etableret en tilgang til arbejdet, hvor det sker med udgangspunkt i småbørnsfamiliernes egne perspektiver på hverdagslivet og med stærk inddragelse af civil- og lokalsamfund forankret i Bornholms Børnealliance.

 

Vi forestiller vi os at:

  • Du har stærke relationelle kompetencer, skaber og vedligeholder netværk og inddrager med stor naturlighed flere forskellige samarbejdspartnere
  • Du er både god til at samarbejde og kan arbejde selvstændigt, herunder tage beslutninger ud fra et strategisk grundlag og give dem ”ben at gå på” / føre dem ud i livet
  • Du er udviklingsorienteret og finder vej når det bliver problemerne bliver vilde og løsningerne komplekse
  • Du trives med en stor variation i opgaveløsningen og trives både med at skrive en politisk sag, holde et oplæg for en personalegruppe og arrangere et større møde med mange interessenter.
  • Du er åben og idérig og kan arbejde i åbne, kreative processer, hvor man ikke altid kender vejen til målet på forhånd
  • Du har forståelse for det kommunale område og har måske også erfaring med tværsektorielt samarbejde med civilsamfundets aktører
  • Du har en relevant akademisk uddannelse med gode generalistkompetencer og sans for koordinering eller tilsvarende kompetencer og erfaringer.
  • Du har flair for arbejdet med et budget hvor hver krone skal bruges til at opnå størst muligt impact
  • Du er vedholdende og skaber løsninger på tværs
  • Viden og indsigt i 0-6 års området er en fordel

I de kommende 4 år er der et særligt fokus på at få endnu flere aktører på Bornholm til at støtte om den vigtige dagsorden og Bornholms Børnealliance skal videreudvikles. Arbejdet med at lytte til og inddrage små børn og deres familiers egne oplevelser at familielivet på Bornholm, skal også skaleres og vokse sig stærkere. Dette og flere andre indsatser står du som programleder i spidsen for at igangsætte og drive. Det kræver en høj grad af inddragelse og som programleder arbejder du med at få følgeskab hele vejen rundt hos de mennesker, der er tæt på barnet i den tidlige barndom.

 

Programmet drives i et partnerskab mellem Bornholms Regionskommune og Socialt Udviklingscenter SUS og er støttet af Egmont Fonden med mulighed for flere fondsbevillinger i fremtiden. Programlederen har ansvar for kommunikation med fonde, programpartner og de mange interessenter der er på børneområdet.  De små børns Bornholm er forankret i Center for Børn og Familie og består i hverdagen af et lille sekretariat, som sikrer at opgaver og ejerskab fordeles i organisationen. Programleder har et tæt samarbejde med ledere på småbørnsområdet, fx Dagtilbud og Sundhedspleje, om at gøre en positiv forskel for små børn.

 

Programlederens opgaver er bl.a.:

  • Skabe fremdrift i programmet ved at understøtte medarbejdere, ledere og samarbejdspartnere når de igangsætter prøvehandlinger og indsatser
  • Inddrage alle programmets interessenter og partnere i udviklingen – og udvide netværket løbende
  • Sammen med kommunens ledelse sørge for, at inddrage og informere politikerne om programmets drift og resultater
  • Gå forrest på den børne- og borgerinddragende strategi som De små børns Bornholm er forpligtet på
  • Styre programmets budget og sikre at midlerne bruges i overensstemmelse med bevillingens formål
  • Kommunikere programmets resultater og læring som leder af De små børns Bornholm – både lokalt og nationalt. Formidlingsopgaverne opgaverne spænder over lokal presse, besøg fra andre kommuner, oplæg hjemme og ude af huset, Folkemødet, SoMe mv.
  • Levere materiale, status og gode historier til fonde, politikere og ledelse
  • Skabe gode og innovative processer, afholde workshops og få aktørerne til at tale sammen på tværs af fag, sektorer og interesser
  • Få kollegaer og samarbejdspartnere til at tage ejerskab for programmets drift

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.

Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest ved ansættelse.
Kørekort til personbil er et krav.

 

Stillingen er på 37 timer pr. uge. 

 

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen. 

Ansøgningsfrist

22-01-2024

Samtaletidspunkt

er planlagt til den 25. og 29. januar 2024

Ansættelsesdato

01-03-2024

Kontaktperson

børne- og familiechef
Ann Rubæk-Nielsen
56924462 / 30181781

Arbejdssted

Administration og pladsanvisning

Ullasvej 23, 3700 Rønne

En arbejdsplads, der binder øen sammen

BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.

BRK er en røgfri arbejdsplads. 

Vi hjælper dig på plads

Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.


 

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Bornholm Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Administration og pladsanvisning, Ullasvej, 3700 Rønne

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961990

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet