BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en engageret og dygtig teamleder til at lede Ungeportens Beskæftigelses- og Ungeindsatsteam.
Som teamleder vil du spille en central rolle i udviklingen og koordineringen af den kommunale ungeindsats i Bornholms Regionskommune.
Som teamleder vil du være ansvarlig for at lede og udvikle vores team af dedikerede medarbejdere, der alle arbejder med at støtte og vejlede unge i vores samfund.
Vi tilbyder en spændende og meningsfuld lederstilling i en dynamisk organisation, hvor du vil få mulighed for – sammen med dygtige og fagligt stærke medarbejdere – at gøre en reel forskel for unge mennesker. Som teamleder indgår du i en stærk ledergruppe i centret. En ledergruppe, der både tæller andre myndighedsledere, men også ledere af andre områder. Det giver et stærkt sparringsrum – både fagligt og i forhold til andre ledelsesmæssige spørgsmål, herunder personaleledelse. Vi tilbyder naturligvis lederuddannelse til dig, der ikke allerede har en sådan.
I Ungeporten er tillidsbaseret ledelse nøgleord. Derfor skal vores kommende teamleder få den enkelte sagsbehandler til at finde muligheder i sin opgaveløsning via en anerkendende og løsningsfokuseret sparring i hverdagen. Vi ønsker od en leder der med sin tilstedeværelse er tilgængelig for daglig sparring og beslutninger - også i akutte situationer.
Vores teamleder skal være dén daglige leder, som har tillid til medarbejdernes individuelle fagligheder, og ser lovgivningerne som en ramme for muligheder frem for begrænsninger i hensynet til den unge/familien. Det er vigtigt med en leder, der er god til at udfordre ”plejer” – en teamleder, der ser Ungeportens tilgang og menneskesyn som en bærende værdi i myndighedsarbejdet.
Og frem for alt skal vores teamleder være én som medarbejderen kan være tryg ved at gå til både personligt og professionelt – en leder, der kan balancere daglig drift og personlige hensyn til den enkelte.
Ansvarsområder:
- Daglig ledelse og koordinering af Beskæftigelses- og Ungeindsatsteamets arbejde
- Personaleledelse i forhold til teamets medarbejdere
- Faglig ledelse af et komplekst og sammensat myndighedsområde
- Planlægning og prioritering af teamets opgaver og indsatser i overensstemmelse med mål og ramme.
- Sikre effektiv kommunikation og samarbejde internt i teamet og med eksterne samarbejdspartnere.
- Vejlede og støtte teamets medarbejdere.
- Bidrage til udviklingen af nye initiativer og tiltag, der understøtter unges trivsel og udvikling og Ungeportens indsatser.
- Rapportering til overordnet ledelse om teamets aktiviteter og resultater.
Kvalifikationer og kompetencer:
- Erfaring med ledelse af teams, gerne inden for myndighedsarbejde, socialt arbejde eller lignende områder.
- Stærke kommunikations- og samarbejdsevner, både internt og eksternt.
- Evne til at arbejde struktureret og målrettet i en travl og omskiftelig hverdag.
- Kendskab til relevant lovgivning og retningslinjer på myndighedsområderne.
- Relevant uddannelsesbaggrund, f.eks. inden for socialfagligt arbejde, juridisk arbejde eller lignende.
Personlige egenskaber:
- Empatisk og lyttende, med evnen til at skabe tillid og relationer til medarbejdere, unge og vores mange samarbejdspartnere.
- Beslutningsdygtig og handlekraftig, med evnen til at træffe komplekse beslutninger under pres.
- Innovativ og visionær, med en passion for at gøre en forskel for unge i vores samfund.
- Fleksibel og åben for forandringer, med evnen til at tilpasse sig skiftende behov og udfordringer.
I Ungeportens Beskæftigelses- og Ungeindsatsteam varetages myndighedsindsatser og sagsbehandling efter både Barnets Lov for unge fra det fyldte 15. år og efter Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats for unge under 30 år uden en erhvervskompetencegivende uddannelse. Vores kommende teamleder vil skule favne begge myndighedsområder i den daglige ledelse af teamet.
Ungeportens Beskæftigelses- og Ungeindsatsteam tæller 16 sagsbehandlere, der repræsenterer en stor bredde både hvad erfaring og baggrund angår. Langt største parten af teamet er socialfagligt uddannede enten som socialrådgiver eller socialformidler.
Bliver du indbudt til samtale, vil du blive inviteret til at udfylde en personprofilanalyse.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest ved ansættelse.
Kørekort til personbil er et krav.
Som leder er du ansat uden højeste tjenestetid.
Praktisk information
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen.
Ansøgningsfrist
12-08-2024
Samtaletidspunkt
i uge 34 og 35
Ansættelsesdato
01-10-2024
Kontaktperson
leder af Ungeporten
Gitte Henriette Hagelskjær Svart
56923935 / 30181897
Arbejdssted
Ungeporten
Merkurvej 10, 3700 Rønne
En arbejdsplads, der binder øen sammen
BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.
BRK er en røgfri arbejdsplads.
Vi hjælper dig på plads
Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.
Ledelse
I BRK har vi tre ledelsesværdier:
#Vi vil borgerne
#Vi sætter retning
#Vi leder sammen,
som er fælles pejlemærker for alle vores ledere.
Se ledelseskonceptet her
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Bornholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ungeporten, Merkurvej, 3700 Rønne
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6077996