Brænder du for tværsektorielt samarbejde og kvalitetsudvikling i sundhedsvæsenet?
Vil du være med til at styrke kvaliteten af patientforløb på tværs af sektorer og bidrage til hospitalets udvikling? Så er stillingen som kvalitetskonsulent måske noget for dig.
Du bliver en del af teamet Kvalitet, Patientinddragelse og Uddannelse, som hører under Afdeling for Administration og Service på Bornholms Hospital. Teamet består af seks dedikerede kollegaer med forskellig uddannelsesbaggrund og kompetencer. Teamet har en bred opgaveportefølje med opgaver indenfor patientsikkerhed, beredskab, det tværsektorielle område, kvalitet, patientinddragelse og varetagelse af det præ- og postgraduate uddannelsesområde. Vi har hver vores arbejdsområder, men vi hjælper og støtter hinanden. Vi sætter pris på selvstændighed og indflydelse på opgaverne. Vi opruster på kvalitetsområdet, og I vil derfor være to medarbejdere, som samlet varetager kvalitetsområdet og opgaver inden for det tværsektorielle område. Du vil primært varetage det tværsektorielle område og samarbejdet med almen praksis.
Om jobbet:
Som kvalitetskonsulent vil du – i tæt samarbejde med klinikken – være med til at løfte kvalitetsområdet og drive udviklingen af det tværsektorielle samarbejde. Du får et spændende og alsidigt job med opgaver, der både forandrer og udvikler sig i takt med sundhedsvæsenets behov.
Fra 1. januar 2027 flyttes myndighedsansvaret for en række sundhedstilbud fra kommunerne til regionerne. Det betyder, at Bornholms Hospital skal bidrage aktivt til at udvikle nye samarbejdsformer og sikre en smidig og effektiv overgang. Du får en central rolle i denne proces, hvor du – sammen med kolleger og samarbejdspartnere på tværs af sektorer – skal være med til at skabe solide løsninger, der styrker kvaliteten i patientforløbene og sikrer, at intentionerne i sundhedsreformen omsættes til praksis.
Udover opgaveflyt så vil du også have en central funktion i samarbejdet mellem hospitalet og almen praksis for at skabe bedre og mere sammenhængende patientforløb tættere på borgeren.
Dine opgaver vil bl.a. omfatte:
- At varetage opgaver inden for det tværsektorielle område, herunder sekretariatsbetjening af tværsektorielle fora samt tovholderfunktion for samarbejdsprojekter på tværs af sektorer.
- I samarbejde med relevante aktører at understøtte sundhedsreformens intentioner om, at hospitalernes specialiserede viden og ressourcer skal bidrage til at styrke det nære sundhedsvæsen og almen praksis.
- At bidrage til at styrke hospitalets patientsikkerhedskultur og understøtte en proaktiv tilgang til kvalitetsudvikling på tværs af organisationen. Herunder at være tovholder på de utilsigtede hændelser som går på tværs af sektorerne.
- At understøtte hospitalets arbejde med kvalitetsudvikling og forbedringskultur
Vi forestiller os, at du har en sundhedsfaglig baggrund og gerne en relevant kandidatgrad eller master. Din hverdag kommer til at spænde bredt lige fra administrative opgaver til kvalitetsprojekter. Derfor vil det være en fordel, hvis du har erfaring med kvalitetsudvikling, projektledelse og/eller tværgående samarbejder.
Med en stor kontaktflade på tværs af hospitalet, regionen og sektorer er det vigtigt, at du er udadvendt, åben, struktureret og god til at samarbejde. Du skal have mod på at drive opgaver selvstændigt, men også brænde for at skabe resultater i samarbejde med klinikken. Vi forventer, at du har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner.
Vi lægger vægt på:
- Samarbejdsevne
- Kapacitet til at indgå i teamsamarbejde
- Organisatorisk forståelse og fagligt administrative kompetencer, hvor du trives med at understøtte hospitalets drift og udvikling.
- faglig udvikling og spændende varierende opgaver
- indflydelse på tilrettelæggelse af dine arbejdsopgaver
- et tværfagligt og tværprofessionelt miljø, hvor vi alle brænder for at skabe de bedste forløb for vores patienter og understøtte klinikken.
- et godt arbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden og bakker hinanden op.
- mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse herunder mulighed for hjemmearbejde efter aftale.
Stillingen er på 37 timer ugentligt og til besættelse pr. 1. marts 2026. Løn og ansættelsesvilkår følger relevant overenskomst.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af kvalitet, patientinddragelse og uddannelse, Sidsel Kofoed Andersen. Tlf.: 38671905 eller e-mail: Sidsel.kofoed.andersen@regionh.dk
Ansøgningsfrist
Ansøgning, CV og dokumentation for relevant erfaring sendes via linket her på siden senest 12. januar 2026. Vi forventer at holde ansættelsessamtale i uge 3.
Nysgerrig på jobbet og livet på øen
Du kan møde nogle af vores medarbejdere her og læse mere om vores strategi, særkende og livet på øen: https://www.bornholmshospital.dk/job-og-uddannelse/Sider/default.aspx
Om livet på Bornholm: Bornholm er på mange måder noget særligt. Vi har vandfald, klipper, havets brusen og det fineste sand. Alt sammen inden for kort afstand. Vi nyder øens mange kvalitetsfulde råvarer. Kultur- og fritidslivet markerer sig med musik- og madfestivaller, lokale havkajak- og vinterbadeklubber skyder op, og vi er beriget med imponerende oplevelsesrige gå- og cykelruter. Aldrig længere væk end det er overkommeligt at tage ud i det fri og kombinere hverdagen med fritid, venner og velvære. Og alt dette samtidig med at København og adgangen til storbyen kun er kort tid væk.
Hvis du ikke allerede har kendskab til Bornholm, kan du få gode råd ved at besøge siden www.næstestopbornholm.dk
Læs om Bornholm på facebooksiden ”Næste stop Bornholm”, www.brk.dk eller www.bornholm.info
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Bornholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Bornholms Hospital, Ullasvej , 3700 Rønne
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/02b7aa4d-98b6-410e-88e0-aa6c9dbf709a