Vi søger nye kolleger. Vil du være med til at løse nogle af vores specialopgaver i Skattestyrelsen? Så har du nu mulighed for at blive en del af vores enhed, der behandler ansøgninger om både henstand og omkostningsgodtgørelse.
Behandling af henstandssager – dine arbejdsopgaver
En borger eller virksomhed kan søge om henstand, dvs. vente med betaling af skatter, moms og afgifter, hvis borgeren/virksomheden har klaget over en afgørelse truffet af Skattestyrelsen, eller hvis afgørelsen er indbragt for domstolene. Det er vores opgave at vurdere og træffe afgørelse i disse sager. Vurderingen træffes bl.a. pba. en række juridiske og økonomiske forhold.
Behandling af omkostningsgodtgørelsessager – dine arbejdsopgaver
En borger, virksomhed m.fl. kan søge om at få dækket omkostningerne til den rådgiverbistand, de har fået udført i en klagesag over en afgørelse truffet af Skatteforvaltningen. Det er vores opgave at vurdere og træffe afgørelse i disse sager, herunder vurdere, om betingelserne for at få udbetalt omkostningsgodtgørelse er opfyldt – og i så fald hvor meget.
På begge områder vil dervære mulighed for at varetage øvrige juridiske opgaver. Det kan fx være besvarelse af henvendelser fra interessenter og Skatteministeriets departement, ansvar for faglige emner samt intern og ekstern videndeling.
Både i relation til behandlingen af henstands- og omkostningsgodtgørelsessager skal der foretages juridiske vurderinger.
Sæt din faglighed i spil
Som jurist er du oplagt til stillingen. Du kan også have en anden uddannelsesmæssig baggrund såsom skatterevisor, cand.merc.jur., cand.merc.aud. eller anden relevant baggrund, hvor du har tilegnet dig den nødvendige faglige indsigt.
Det er et plus, hvis du har erfaring med sagsbehandling. Derudover lægger vi vægt på, at du:
- er resultatorienteret og har fokus på retssikkerhed
- ser fordelen i at samarbejde og har interesse og lyst til at videndele med dine kollegaer
- er i stand til at arbejde fleksibelt og selvstændigt
- har talforståelse
- er imødekommende og professionel i din kommunikation
- bidrager aktivt til et godt arbejdsmiljø.
Om os
Enheden Jura, Omkostningsgodtgørelse og Henstand er en del af Skattestyrelsens fagområde Jura. Vores enhed er hjemmehørende i Rønne, og vi er 35 kolleger. Der vil være mulighed for efter nærmere aftale at arbejde fra distancen.
Vi lægger vægt på at sikre høj kvalitet, videndeling og ensartethed i arbejdsprocesserne, og parallelt har vi fokus på at skabe en arbejdsplads, der får job- og privatliv til at gå op i en højere enhed. Vi tror på, at der er en direkte sammenhæng mellem godt kollegaskab og lysten til at udvikle sig i jobbet. Derfor sætter vi samarbejde, et godt arbejdsmiljø og godt humør højt.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send os din ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest tirsdag den 11. november 2025 kl. 10.00. Tiltrædelse 1. januar 2026 eller efter aftale.
Vi forventer at afholde 1. samtaler løbende og 2. samtaler i uge 47. I forbindelse med en eventuel 2. samtale vil der indgå en personprofilanalyse.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Connie Hansen på telefon 72 37 15 68.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet reference og straffeattest.
Hvis du går videre til ansættelse i rekrutteringsforløbet, skal du være opmærksom på, at vi foretager en undersøgelse af, om du har gæld, der er sendt til inddrivelse hos det offentlige. Vi undersøger ligeledes, om du har afgjorte kontrol-/og eller straffesager på skatte- og afgiftsområdet. Din ansættelse sker under forudsætning af, at vi ikke finder oplysninger om dig, der er uforenelige med en ansættelse i Skatteministeriets koncern.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Munch Petersens Vej 8, 3700 Rønne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Bornholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Bornholm, Munch Petersens Vej, 3700 Rønne
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/009b97a2-efdc-4e6c-83d6-6e87cb8f5d02