Jobkonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

 

Vil du være bindeled mellem borger og virksomhed? Kan du flytte mennesker? Og skabe det gode match? Hvis ja, så er du vores nye kollega!

Du skal med udgangspunkt i borgernes ønsker og virksomhedernes behov for arbejdskraft, hele tiden skabe det rigtige match. Et match som kan føre til praktikker, ordinære timer, en voksenlærlingeaftale eller et fleksjob. Dette er kernen i dit nye arbejde!

Sammen med virksomheden aftaler og tilrettelægger i en praktik, der bidrager til at borgerne kan få udviklet nye kompetencer og få afklaret deres arbejdsevne.

I teamet Virksomhedsservice arbejder du sammen med virksomhedskonsulenter samt fleksjobambassadører side om side i bestræbelserne på at sikre, at virksomhederne på både kort og lang sigt kan rekruttere kvalificeret arbejdskraft.

Dine arbejdsopgaver

  • Opsøgende telefonisk kontakt til virksomhederne
  • Motiverende samtaler som flytter borgeren mod beskæftigelse
  • Skabe det rigtige match mellem borger og virksomhed
  • Etablerings- og opfølgningsmøder
  • Skriftlig tilbagemelding til sagsbehandler
  • Deltagelse i Rehabiliteringsmøder
  • Formidling af relevante tilbud til virksomhederne

Vi understøtter og servicerer både unge- og voksenområdet.
Målgruppen for den konkrete stilling er borgere på uddannelseshjælp, i ressourceforløb, jobafklaring, aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, integrationsborgere samt borgere på sygedagpenge.

Din personlige- og faglige profil

Du ser det som en styrke, at vi er et team hvor vi hver især bidrager med forskellig baggrund, og du kan genkende dig selv ved:

  • Du har empati
  • Du har et godt blik for den enkeltes kompetencer, og kan matche disse med virksomhedernes efterspørgsel på arbejdskraft
  • Du er udadvendt og sælgende af natur
  • Du er en god kommunikator både mundtligt og skriftligt
  • Du er en god mødeleder
  • Du har troen på, at alle besidder evner og kompetencer der efterspørges på arbejdsmarkedet
  • Du har et stort drive og gør gerne en ekstra indsats for at få tingene til at lykkedes
  • Du har gode administrative rutiner og forstår vigtigheden i, at få registreret og delt din viden med øvrige kollegaer
  • Du er en holdspiller, og bidrager til den gode kultur på arbejdspladsen.
  • Du kan selv planlægge og prioritere dine arbejdsopgaver
  • Har, eller kan opbygge et godt netværk til de bornholmske virksomheder
  • Kendskab til beskæftigelseslovgivningen og fagsystemet FASIT og erfaring fra lignende stilling vil være en fordel
  • Du er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller kommer med en anden relevant uddannelse og erhvervserfaring, der måske er suppleret med en diplomuddannelse i beskæftigelse.


I Center for Job, Uddannelse og Rekruttering arbejder vi helhedsorienteret ud fra en empowerment og løsningsorienteret tilgang.
Vi tilbyder dig en hverdag fyldt med engagerede, hjælpsomme og erfarne kollegaer med en hverdag, hvor to dage sjældent er ens.
Vi er ambitiøse, og vi arbejder målrettet med at borgerne får fodfæste på arbejdsmarkedet eller kommer i uddannelse.
Vi har fokus på udvikling, og hvordan vi kan skabe værdi både for borgerne og virksomhederne.
Vi har en åben og uformel omgangstone, og der er stor mulighed for indflydelse.
Selvom vores hverdag er travl, har vi altid plads til fællesskabet, sjov og grin, samt den gode kultur.

I centeret har vi en meget aktiv personaleforening, som hvert år laver mange spændende og sjove arrangementer. Blandt andet både sommerfest og julefrokost. 

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.

Der vil blive indhentet privat straffeattest ved ansættelse.
Kørekort til personbil er et krav.

 

Stillingen er på 37 timer pr. uge. 

 

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen. 

Ansøgningsfrist

05-04-2024

Samtaletidspunkt

uge 16

Ansættelsesdato

01-06-2024

Kontaktperson

leder af Ressource- og kompetenceudvikli
Michael Kaas Hansen
56922572 / 30181688
eller

leder af Jobservice og landssupporten

Jan Palle Rasmussen

56923847  / 30181889

Arbejdssted

Virksomhedsservice
Landemærket 26, 3700 Rønne

En arbejdsplads, der binder øen sammen

BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.

BRK er en røgfri arbejdsplads. 

Vi hjælper dig på plads

Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.

 

Center for Job, Uddannelse og Rekruttering
Center for Job, Uddannelse og Rekruttering prioriterer en rummelig og åben arbejdsplads, der giver mulighed for fleksibilitet og plads til forskelligheder. Mangfoldighed ser centeret som en styrke, og værdsætter at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige personlighed og evner. Center for Job, Uddannelse og Rekruttering er et center, der rummer arbejdsopgaver som borgerservice, sagsbehandling, kontakt til virksomheder, beskæftigelsestilbud, projekter mm.

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Bornholm Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Virksomhedsservice, Landemærket, 3700 Rønne

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6013553

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet