Er du vores nye ESG forretningsanalytiker med flair for data og rapportering?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en ESG forretningsanalytiker til at styrke vores bæredygtighedsarbejde, med fokus på data, rapportering og analyse. Du vil være en del af et team, der understøtter hele koncernens ESG-arbejde, og du vil arbejde tæt sammen med dedikerede kollegaer for at finde og implementere bæredygtige løsninger. Dit ansvar vil være at understøtte kolleger i at opfylde og rapportere på bæredygtighedskrav, især EU’s rapporteringsdirektiv (CSRD), som vi skal overholde fra 2025.

Du vil spille en nøglerolle i at opbygge en fælles tilgang til de data, der skal bruges til at imødekomme nye ESG-rapporteringskrav, og efterfølgende vil du have ansvar for at indsamle, kvalitetssikre og rapportere data i årsregnskabet. Du har erfaring med processer og systemer til indsamling og bearbejdning af ESG-data, er god til tal og analyse, og kan formidle vigtige pointer på en letforståelig måde:

Der er tale om en nyoprettet stilling, hvor du vil være med til at forme din rolle og tilgangen til dine ansvarsområder. Ansvarsområder og arbejdsopgaver omfatter som udgangspunkt:

  • Videreudvikle, implementere og vedligeholde datagrundlaget for vores arbejde med ESG.
  • Sikre solide processer samt gode rapporteringsstrukturer for ESG-data herunder udarbejde regnskabsmanualer for ESG-data.
  • Samarbejde og spare med kolleger på tværs af afdelinger for at sikre korrekt dataindsamling og analyse særligt i forhold til EU’s rapporteringsdirektiv (CSRD).
  • Indsamle og kvalitetssikre ESG-data til brug for virksomhedens årsrapport, som fra regnskabsår 2025 omfattes af CSRD.
  • Bidrage til at videreformidle data der kan sikre forankringen af bæredygtighedsindsatsen på tværs af koncernen.
  • Deltagelse i faglige diskussioner og løbende følge med i udviklingen i forretning og omverdenen.
  • Supportere og drive nøgleområder under virksomhedens ESG-strategi, herunder bl.a. arbejdet med energieffektiviseringer.
  • Benchmarke BEOF’s præstationer op imod f.eks. andre forsyningsselskaber.


For at få succes i rollen som ESG-forretningsanalytiker er er det vigtigt, at du er struktureret, proaktiv og kan sikre fremdrift i opgaverne. Det er en forudsætning, at du har interesse for og viden om bæredygtighed og gerne erfaring fra en virksomhed. Du skal kunne jonglere mellem at forstå og forklare lovtekster og hvordan de omsættes til data og konkrete handlinger.

Vi ønsker os en kollega, der medbringer:

  • +3 års erfaring gerne med arbejde med bæredygtighed / ESG fra en virksomhed eller en konsulentvirksomhed.
  • Viden og interesse for bæredygtighedsdata og -rapportering.
  • Har en relevant økonomisk uddannelse på minimum kandidatniveau. Det er et plus med revisionserfaring, da ESG-rapportering fremover skal opfylde skærpede krav i årsregnskabsloven.
  • Kan håndtere og bevare overblik i store datamængder.
  • Kendskab til avanceret anvendelse af Excel og har mod på at forstå PowerBI, etc.
  • Evnen til at gå systematisk til opgaverne og kommunikere tydeligt og præcist. Du kan både gå i detaljen og identificere problemstillinger, men også hæve dig op og lave analyser og drage sammenhænge, som kan hjælpe dine kolleger eksekvere på et oplyst datagrundlag.
  • Er teamplayer og sætter en ære i at dele din viden med dine kolleger for at styrke virksomhedens faglighed og fælles forståelse af arbejdet med bæredygtighed.
  • Du arbejder selvstændigt og følger opgaver til dørs.
Vi tilbyder

Vi tilbyder en stilling som ESG forretningsanalytiker, hvor din faglighed og dit drive er med til at skabe resultater på tværs af forretningen.


Organisering

Stillingen er placeret i ESG-teamet, som bor i Koncernsupport. Teamet har ansvar for den overordnede ESG-strategi for virksomheden samt at sikre, at ESG-rapporteringen lever op til nye og kommende lovkrav. Udover ESG-teamet består koncernsupport bl.a. af HR, miljø, jura og beredskab.

Ledelsen af bæredygtighedsarbejdet varetages af BEOF’s bæredygtighedsansvarlige. Sammen understøtter I BEOF’s arbejdet i at drive bæredygtighedsarbejdet fremad. De mange forskellige opgaver sparrer vi om, og ofte løses de i fællesskab med andre afdelinger.


Vi tilbyder mere end bare løn

Vi tilbyder en familievenlig arbejdsplads med kontor i Rønne. Vi har fokus på det hele menneske og gensidig fleksibilitet. Så har vi naturligvis en attraktiv mad- og frugtordning. Herudover tilbyder vi pensionsordning, sundhedsforsikring, mv. Vi har også en aktiv personaleforening. Ansøgningsfrist 9. juni. Kontaktperson Marie Wibe på telefon 2018 0142 eller mwi@beof.dk.

Tiltrædelse 1. august eller snarest derefter.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Bornholm Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Bornholms Energi og Forsyning -Skansevej, Skansevej , 3700 Rønne

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6045264

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet