Vi søger en engageret kollega til vores team på 18 visitatorer og 1 administrativ medarbejder.
1 visitator stilling på fuld tid – Start pr. 01.05.25 eller tidligere.
Er du klar til at blive en del af et fantastisk arbejdsfællesskab? Hos os bliver du en del af et team med dygtige, engagerede kollegaer. Et team hvor faglighed, åben dialog og samarbejde er i centrum. Her arbejder vi sammen om at skabe løsninger der gør en positiv forskel for borgerne – og vi leder efter dig, som vil være med til at tage næste skridt i udviklingen af det kommunale omsorgs og plejeområde.
Vi er alle sundhedsfagligt uddannede med en solid baggrund fra klinikken og praksisfeltet, og har derudover en visitatoruddannelse i rygsækken. Hos os arbejder vi ud fra en rehabiliterende tilgang, hvor vi sammen med borgerne, deres pårørende og de øvrige medarbejdere i organisationen søger løsninger, der giver mening for den enkelte.
Vi står som myndighedsafdeling over for en spændende fremtid med den kommende ældrereform som træder i kraft 1. juli 2025, og her får du mulighed for at være en del af en vigtig forandring – én som vil præge pleje og omsorgsindsatsen på ældreområdet i Danmark, og skabe nye muligheder for fleksible, borgernære løsninger!
Som visitator bliver du en vigtig nøglespiller i at sikre, at borgere modtager den rette støtte tilpasset deres behov og ønsker. Med afsæt i det kommunale serviceniveau og en helhedsorienteret tilgang arbejder du tæt sammen med borgere, pårørende og tværfaglige samarbejdspartnere og andre kommunale myndigheder for at finde de bedste løsninger.
Dine opgaver
En visitators vigtigste opgave i forhold til borgerne er at sikre, at de modtager den rette hjælp og støtte ud fra en faglig helheds vurdering af deres behov, samtidig med at borgerens egne ressourcer og ønsker inddrages.
Konkret indebærer det:
- Udredning og behovsvurdering – Dialog med borgeren (og evt. pårørende) for at vurdere funktionsevne, ressourcer og behov i forhold til hjælp og støtte.
- Sagsbehandling og visitation – Træffe afgørelser om bevilling af personlig og praktisk hjælp, madordning, midlertidige ophold, aflastning, dagcenter, pleje- og ældreboliger, HandyBAT, omsorgstandpleje m.m. efter gældende lovgivning, herunder den nye ældrelov, og sikre en helhedsorienteret tilgang.
- Samskabelse og rehabilitering – Støtte borgeren i at bevare eller genvinde mest mulig selvstændighed ved at tænke i løsninger, der understøtter rehabilitering og forebyggelse
- Koordination og samarbejde – Sikre sammenhæng i indsatsen ved at samarbejde med hjemmeplejen, terapeuter, sygepleje og andre relevante aktører, som fx andre myndigheder eller hospital.
- Kommunikation og forventningsafstemning - Være tydelig i formidlingen af at der arbejdes loyalt inden for de politiske rammer og beslutninger der fastsættes ved lovgivning, og af kommunalbestyrelsen, samt være tydelig i formidlingen af hvad borgeren kan forvente, og sikre, at afgørelser er forståelige og begrundede.
- Udvikling - Deltage aktivt i egen faglige udvikling, samt udviklingen af myndighedsområdet, så vi forbedrer vores praksis og fremstår som den bedste udgave af os selv.
Hvem er du?
Vi søger en kollega der:
- Har en mellemlang sundhedsfaglig uddannelse (f.eks. sygeplejerske, ergoterapeut eller fysioterapeut) og gerne erfaring med myndigheds- og forvaltningsopgaver.
- Brænder for samarbejde og vægter højt at skabe gode relationer til både borgere og kollegaer i -og uden for, vores egen organisation.
- Kan bevare overblikket og tage beslutninger i en hverdag, hvor opgaver og udfordringer ofte skifter, og hvor der er mange stærke interessenter.
- Arbejder selvstændigt og struktureret, men også at ser værdi i at bidrage til teamets trivsel og udvikling.
- Er en dygtig kommunikator både skriftligt og mundtligt.
- Har kørekort til bil.
- Har eller ønsker at tage visitatoruddannelsen
Vi tilbyder:
- Et stærkt arbejdsfællesskab, hvor faglig sparring, udvikling og støtte er kernen i vores arbejde.
- En grundig oplæringsplan, som matcher kompleksiteten af dine opgaver og støtter din faglige udvikling.
- En fleksibel arbejdsplads, hvor du selv kan tilrettelægge din arbejdsdag og dine opgaver i samarbejde med teamet.
- En positiv og imødekommende kultur, hvor vi vægter humor og stærke kollegiale relationer højt.
- En engageret og støttende ledelse som prioriterer åben kommunikation, løbende sparring og giver dig frihed under ansvar.
- En dynamisk arbejdsplads, hvor vi arbejder for at skabe nye muligheder og gode løsninger for borgerne og samtidigt udvikler vores faglige kompetencer!
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Der vil blive indhentet straffeattest ved ansættelse.
Kørekort til kategori B - Almindelig bil er et krav.
Stillingen er på 37 timer pr. uge.
Praktisk information
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen.
Ansøgningsfrist
26-03-2025
Samtaletidspunkt
28.03.25
Ansættelsesdato
01-05-2025
Kontaktperson
leder af Myndighed, Sundhed og Omsorg
Tina Elleby Frigaard
56926086 / 30182350
Arbejdssted
Myndighed, Sundhed og Omsorg
Ullasvej 17, 1, 3700 Rønne
En arbejdsplads, der binder øen sammen
BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.
BRK er en røgfri arbejdsplads.
Vi hjælper dig på plads
Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Bornholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Myndighed, Sundhed og Omsorg, Ullasvej, 3700 Rønne
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/0dc16efb-6cf5-4ca8-9a9d-d9add9cd9d77