Bliv en nøglerolle i skabelsen af et godt arbejdsmiljø på hospitalet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Din fornemmeste opgave bliver at understøtte ledelse og medarbejdere i at fremme et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø på hospitalet.

Vi vil skabe regionens bedste arbejdsplads med et stabilt lavt sygefravær og en åben organisation, hvor der er plads til debat, videndeling, kreative og innovative tanker og hvor unge som ældre trives og har lyst til at blive.

Vil du være med?

Arbejdsmiljøet er en væsentlig strategisk indsats på hospitalet og som vores nye arbejdsmiljørepræsentant får du en nøglerolle for at nå i mål sammen med os.

Vi arbejder med både fysisk og psykisk arbejdsmiljø og interesserer os for alt fra støj, defusing efter hårde vagter til trivsel på tværs af generationer.

Hvem er du?

Du nyder at have selvstændigt ansvar for arbejdsmiljøområdet. Med udgangspunkt i ”lov om arbejdsmiljø” har du bl.a. ansvaret for at:

  • integrere arbejdsmiljøtænkning i det daglige arbejde, understøtte vores netværk på arbejdsmiljøområdet og bistå vores ledere med at koordinere og iværksætte konkrete tiltag sammen med ledelse, MED-udvalget og de lokale arbejdsmiljøgrupper.
  • koordinere tilsyn fra Arbejdstilsynet,
  • indsamle data og udarbejde analyser mv. med henblik på rådgivning og understøttelse af de lokale arbejdsmiljøgrupper, MED-udvalg og ledelser,
  • koordinere arbejdet med arbejdspladsvurderinger (APV) og
trivselsundersøgelser, herunder facilitere lokale dialogmøder om trivsel og arbejdsmiljøforhold samt rådgive i enheder med særlige

arbejdsmiljøudfordringer,

  • udarbejde lokale instrukser, vejledninger og retningslinjer om arbejdsmiljø og sikkerhedsforhold – herunder kemiagent,
  • sagsbehandle og kvalitetssikre indberetning og opfølgning på
arbejdsskader mv.,

  • sekretariatsbetjene vores arbejdsmiljøudvalg, og meget mere.
Du arbejder selvstændigt og er proaktiv i opgaveløsningen. Dine mundtlige og skriftlige formuleringsevner er gode. Du er vant til at rådgive, undervise, planlægge, koordinere og udføre, ligesom det er afgørende, at du har erfaring med projektledelse og teamarbejde og derved også stærke samarbejdskompetencer.

Vi forestiller os at du kan nikket til flere af nedenstående punkter:

  • har en relevant mellemlang eller videregående uddannelse,
  • har relevant uddannelse indenfor arbejdsmiljø med kendskab til
Arbejdstilsynets tilsynsmetoder og arbejdsmiljølovgivningen,

  • har erfaring med organisatorisk og operationelt arbejde med psykisk og fysisk arbejdsmiljø – gerne i sundhedsfagligt regi,
  • har organisatorisk tæft, der gør dig i stand til at navigere i forskellige
kontekster og netværk, er vedholdende og kan føre opgaver helt i mål,

  • er serviceorienteret, tager naturligt ansvar, er administrativ stærk,
systematisk i opgaveløsningen og har blik for og kan skabe gode og

sammenhængende løsninger,

  • trives med at have mange og forskelligartet ”bolde i luften” og med at have større analytiske opgaver samtidig med løsning af ad hoc-opgaver med korte deadlines.
Du refererer til hospitalets stabschef.

Hvem er vi?

På Bornholms Hospital arbejder ca. 630 dedikerede mennesker hver dag på at gøre en forskel for vores patienter indenfor hver deres fagområde.

Du bliver en del af administrationen, som understøtter drift og udvikling af hele hospitalet. Vi arbejder i små teams og har et godt samarbejde hvor vi hjælper hinanden. Du har således altid mulighed for sparring og en hjælpende hånd tæt på.

Vores værdier er båret af tillid, åbenhed, helhedssyn og professionalisme, og det afspejler sig i alt hvad vi laver og med stort fokus på vores patienter.

Vores personaleforening byder på mange sociale arrangementer, hvor du kan møde dine kollegaer i andre rammer og udenfor arbejdstiden.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesforhold i øvrigt er ifølge gældende overenskomst for

området. Arbejdstiden er 37 timer om ugen.

Stillingen er ledig til besættelse fra den 1. september 2024.

Er du interesseret?

Du er velkommen til at kontakte stabschef Jens Bjerre Bergholdt, hvis du har yderligere spørgsmål til stillingen, på tlf.nr.: 40 22 89 62 eller på mail: jens.bjerre.bergholdt@regionh.dk.

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning, CV, uddannelsesbeviser samt dokumentation for relevant erfaring senest den 22. juli 2024, kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler holdes den 24. juli 2024. Der tages forbehold for eventuel 2. samtalerunde den 29. juli 2024.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning gennem vores online rekrutteringssystem.

Nysgerrig på jobbet og livet på øen
Du kan møde nogle af vores medarbejdere her og læse mere om vores strategi, særkende og livet på øen: https://www.bornholmshospital.dk/job-og-uddannelse/Sider/default.aspx

Om livet på Bornholm: Bornholm er på mange måder noget særligt. Vi har vandfald, klipper, havets brusen og det fineste sand. Alt sammen inden for kort afstand. Vi nyder øens mange kvalitetsfulde råvarer. Kultur- og fritidslivet markerer sig med musik- og madfestivaller, lokale havkajak- og vinterbadeklubber skyder op, og vi er beriget med imponerende oplevelsesrige gå- og cykelruter. Aldrig længere væk end det er overkommeligt at tage ud i det fri og kombinere hverdagen med fritid, venner og velvære. Og alt dette samtidig med at København og adgangen til storbyen kun er kort tid væk.

Hvis du ikke allerede har kendskab til Bornholm, kan du få gode råd ved at besøge siden www.næstestopbornholm.dk

Læs om Bornholm på facebooksiden ”Næste stop Bornholm”, www.brk.dk eller www.bornholm.info



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Bornholm Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Bornholms Hospital, Ullasvej , 3700 Rønne

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6070697

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet