Borgerservice søger kollega
Er du god til at tale med borgerne og motiveres af at yde god service af høj kvalitet? Trives du med at hjælpe andre med at finde løsninger, både over telefonen og ved personligt fremmøde? Og kan du løbe stærkt, mens smilet er bredt og servicen i top? Så er en stilling i Borgerservice lige noget for dig.
Vi søger en dygtig kollega til en ledig stilling på 37 timer. Opstart 1. august 2025 eller snarest muligt.
En arbejdsdag hos os er oftest travl og til tider hektisk, så det er afgørende at du kan bevare overblikket og holde fokus i vores mangeartede opgaver. Fælles for vores opgaver er, at vi vil borgerne og ønsker at yde den bedst tænkelige service.
Borgerservice er borgernes fysiske indgang til kommunen. Størstedelen af de opgaver, vi løser for borgerne, er telefonomstilling, udstedelse af pas, kørekort og MitID. Samtidigt løser vi opgaver inden for tilflytning, folkeregister, grundlovsceremonier, alkoholbevillinger samt vielser.
Dine primære opgaver bliver:
- Borgerbetjening generelt (pas, kørekort, MitID og rådgivning om selvbetjeningsløsninger)
- Telefonisk betjening af borgere og virksomheder i telefonomstillingen
- Postsortering (fysisk og digitalt)
- Vielser
- Administrative opgaver
Hovedopgaven er dog altid at yde borgerne god og professionel service. Derfor stiller vi høje krav til dig og dine kompetencer.
Din profil:
- Du har en offentlig kontorassistentuddannelse, en socialformidleruddannelse eller lignende.
- Du har erfaring med offentlig administration og borgerbetjening.
- Du er empatisk og trives med borgerdialogen.
- Du besidder gode samarbejdsevner og har et godt humør.
- Du er motiverende og optimistisk i din tilgang til opgaveløsningen og til dine kolleger.
- Du er god til at kommunikere og kan begå dig på engelsk.
- Du har en god IT-forståelse og lyst til at arbejde med digitale løsninger.
- Du er struktureret og har gå-på-mod ift. nye opgaver.
Det vigtigste er dog, at du ønsker at bidrage til skabelse af meningsfulde borgeroplevelser.
Vi tilbyder:
- Et spændende og afvekslende job, hvor udviklingsmulighederne er store
- Et godt og rummeligt arbejdsmiljø, hvor der altid er mulighed for hjælp og sparring fra både ledelse og kollegaer
- Dygtige og engagerede kolleger, som har en uformel omgangstone og kan lide deres arbejde og at være sammen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Der vil blive indhentet straffeattest ved ansættelse.
Kørekort til kategori B - Almindelig bil er et krav.
Stillingen er på 37 timer pr. uge.
Praktisk information
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen.
Ansøgningsfrist
22-06-2025
Samtaletidspunkt
Foregår løbende. Vi forbeholder os muligheden for 2. samtale.
Ansættelsesdato
01-08-2025
Kontaktperson
leder af Borgerservice
Bo Rosendal
56921615 / 61247472
Arbejdssted
Borgerservice
Landemærket 26, 3700 Rønne
En arbejdsplads, der binder øen sammen
BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.
BRK er en røgfri arbejdsplads.
Vi hjælper dig på plads
Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Bornholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Borgerservice, Landemærket, 3700 Rønne
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-06-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/4182bbdd-008d-4281-88e9-cea4901e0835