BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en sygeplejerske til fast stilling pr. 1/5-2024 eller efter aftale på 37 timer/ugentlig, eller efter aftale om lavere timetal.
Ambulatorie 2 er et kirurgisk ambulatorie hvor vi varetager undersøgelser, behandling- og kontrol af kirurgiske sygdomme og skader. Herunder specialerne: gynækologi, parenkymkirurgi, urologi, ortopædkirurgi, plastikkirurgi, sår og journalskrivning.
Om os
Vi er 13 sygeplejersker, der arbejder i hvert vores speciale. I afdelingen vil du indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med vores læger og sekretærer. Vi værner om hinanden og det gode kollegaskab ved at have fokus på samarbejde, humor og fællesskab.
Stillingen er primært i det gynækologiske speciale, men vil også involvere journalskrivning.
Arbejdstiden ligger i tidsrummet; mandag til fredag fra 7.30 til 15.15/16.15.
For at mindske vagtbelastningen på sengeafsnittene vil du indgå i et fast rul med 4 vagter i en normperiode på 12 uger. Valg af afsnit og planlægning af vagterne er afhængigt af dine kompetencer, erfaring og vil aftales individuelt.
Ambulatoriet dækker over udredning og behandling i almen gynækologi og urogynækologi. Konsultationerne er en blanding mellem fælles læge- og sygeplejekonsultationer og selvstændige sygeplejekonsultationer. Vi varetager diagnostik, behandling og pleje af kvinder i alle aldre med sygdomme i underlivet. Kvinderne henvises ofte til behandling for bl.a. blødningsforstyrrelser, underlivssmerter, nedsynkning, inkontinens, cancerudredning, infektioner, uønsket graviditet m.m. Sygeplejerskens arbejde er at planlægge, udføre, og dokumentere gynækologisk relateret sygepleje og behandling, i samarbejde med lægen og andre relevante faggrupper.
I ambulatorie 2 har vi selvledelse.
At være selvledende betyder, at ambulatoriets daglige drift ikke styres af en oversygeplejerske, men af sygeplejerskerne i fællesskab og i samarbejde med den kirurgiske chefsygeplejerske.
Derved er vi sygeplejersker meget afhængige af god kommunikation med hinanden og har et fælles ansvar for at opretholde trivsel og et godt samarbejde.
At være selvledende giver dig som medarbejder større mulighed for at påvirke, hvordan ambulatoriet skal drives og udvikles.
Det betyder samtidig, at du vil have et større medansvar for driften og forbedringer af ambulatoriet samt skal være motiveret for at indgå aktivt i samarbejdet på tværs af specialerne samt med samarbejdspartnere på hospitalet og med primærsektoren.
Vi forventer at du:
• Er positivt indstillet over for at arbejde med selvledelse.
• Har en bred klinisk erfaring.
• Gerne erfaring inden for det gynækologiske speciale og inkontinens uddannelse. Dette er dog ikke et krav.
• Kan reflektere over egen praksis. Har et godt overblik og kan tænke proaktivt
• Har en positiv indstilling og bidrager til at fastholde og udvikle god trivsel i ambulatoriet.
• Kan tage imod og give konstruktiv kritik
• Agerer professionelt, tillidsfuldt, tager ansvar og tager selvstændige beslutninger; også når situationen bliver presset.
• I handling udviser respekt for patient, pårørende, kollegaer og samarbejdspartnere i øvrigt
• Har lyst til at udvikle dine sygeplejefaglige kompetencer til gavn for dig selv, patienten og dine kollegaer.
• At du er indstillet på at samarbejde med dine kollegaer om at give elever og studerende en god klinisk oplæring.
Vi kan tilbyde dig:
• Et lille afsnit med et team af dygtige, erfarne og engagerede sygeplejersker og kollegaer, som tager vare på hinanden på tværs af alle specialer.
• En arbejdsplads, hvor du får mulighed for at sætte dine sygeplejefaglige kompetencer i spil og bidrage til udvikling og optimering af ambulatoriet.
• Et afsnit, hvor du sammen med dine kollegaer, er omdrejningspunktet for et godt forløb for patienterne.
• Individuel introduktion til afdelingen og specialerne.
• En vekselvirkning mellem rutinepræget arbejde og uforudsigelige arbejdsdage i samarbejde med resten af hospitalet.
• Muligheden for at videreformidle dine kompetencer til elever og studerende.
Ved behov kan hospitalet være behjælpelig med at finde en bolig i en kortere periode.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Autoriseret sundhedspersonale med patientkontakt, der ikke har en dansk uddannelse skal, ved ansættelse i Region Hovedstaden, opfylde kravet til sprogkompetencer* i dansk på anden vis.
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til chefsygeplejerske Lajla Vang, Tlf. 38 67 12 02.
Ansøgningsfrist:
Ansøgning, CV, autorisation og dokumentation for relevant erfaring sendes via linket her på siden senest 1/3-24
Ansættelsessamtaler vil blive holdt i uge 12
Nysgerrig på jobbet og livet på øen
Du kan møde nogle af vores medarbejdere her og læse mere om vores strategi, særkende og livet på øen: https://www.bornholmshospital.dk/job-og-uddannelse/Sider/default.aspx
Om livet på Bornholm: Bornholm er på mange måder noget særligt. Vi har vandfald, klipper, havets brusen og det fineste sand. Alt sammen inden for kort afstand. Vi nyder øens mange kvalitetsfulde råvarer. Kultur- og fritidslivet markerer sig med musik- og madfestivaller, lokale havkajak- og vinterbadeklubber skyder op, og vi er beriget med imponerende oplevelsesrige gå- og cykelruter. Aldrig længere væk end det er overkommeligt at tage ud i det fri og kombinere hverdagen med fritid, venner og velvære. Og alt dette samtidig med at København og adgangen til storbyen kun er kort tid væk.
Hvis du ikke allerede har kendskab til Bornholm, kan du få gode råd ved at besøge siden www.næstestopbornholm.dk
Læs om Bornholm på facebooksiden ”Næste stop Bornholm”, www.brk.dk eller www.bornholm.info
*Autoriseret sundhedspersonale med patientkontakt, der ikke har en dansk uddannelse, skal ved ansættelse i Region Hovedstaden have bestået en danskprøve (Danskuddannelse 3, som svarer til 9. klasses afgangseksamen) eller som minimum kunne bestå prøven senest 1 år efter ansættelsen, eller have opnået tilsvarende sprogkompetencer i dansk på anden vis.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Bornholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Bornholms Hospital, Ullasvej , 3700 Rønne
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5993065