BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Da en af vores dygtige kollegaer har valgt at søge nye udfordringer søger vi en ny administrativ sagsbehandler, der har lyst til at gøre en forskel for børn, unge og deres familier i udsatte positioner.
Du kan være kontoruddannet – gerne indenfor offentlig administration, socialrådgiver, socialformidler eller have anden relevant uddannelse.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med borgerkontakt, men det er ikke et krav. Det er vigtigt, at du brænder for arbejdet med børn, unge og deres familier i udsatte positioner.
Der er tale om en fast stilling, hvor du vil indgå i en gruppe i tæt samarbejde med 3 kollegaer.
Om arbejdet som administrativ sagsbehandler
De administrative sagsbehandlere varetager arbejdsopgaver indenfor de handicapkompenserende ydelser i Serviceloven. De er en del af 2 foranstaltningsteam, der varetager øvrig sagsbehandling indenfor Servicelovens bestemmelser på myndighedsområdet.
Arbejdsopgaverne er en blanding af rent administrative opgaver og sagsbehandling med borgerkontakt.
Vores arbejdsopgaver står til forandring i forbindelse med indførelsen af Barnets Lov pr. 1. januar 2024. Som betyder, at vi skal endnu tættere på familierne i form højere grad af inddragelse blandt ved afholdelse af børnesamtaler. Du skal derfor have stor lyst til at være i et tæt samarbejde med børn, unge og deres forældre.
Vi er ofte i kontakt med kriseramte forældre, hvilket stiller store krav til dine empatiske evner til at møde forældrene, hvor de er.
Vi samarbejder med mange forskellige aktører både internt og eksternt i kommunen, såsom dagtilbud, skoler, sundhedsvæsen m.fl., hvorfor du skal kunne navigere med en naturlig respektfuldhed, autoritet, ydmyghed og autenticitet i forskellige tværprofessionelle fora og organisatoriske domæner.
Vores arbejde er baseret på høj faglighed og systematik. Vores sagsarbejde skal være fagligt velfunderet, både socialfagligt, juridisk og etisk. Det skal give mening for borgere såvel som for sagsbehandlere.
Om stillingen
Vi søger en administrativ sagsbehandler, som varetager sagsbehandling for børn og unge i alderen 0-18 år med funktionsnedsættelser indenfor de handicapkompenserende ydelser.
Opgaverne kan blandt andet inkludere
- Sagsbehandling
- Merudgifter
- Tabt arbejdsfortjeneste
- Aflastning jf. Servicelovens § 84
- Borgerkontakt
- Afgørelser
- Beregning af ydelser
- Indhentning af statusudtalelser
Den administrative sagsbehandlergruppe er kendetegnende ved et tæt samarbejde, hvor der er stor frihed til at fordele de samlede arbejdsopgaver, selvom du i dagligdagen har ansvaret for din egen sagsstamme.
I sagsbehandlingen anvender vi det elektroniske dokumenthåndterings- og sagsstyringssystem DUBU og indberetter i Kommunernes Ydelsessystem - KY. Har du kendskab til disse systemer, er det en fordel, men ikke et krav.
Om dig
Det er en fordel, at du har et kendskab til lovgivningen og erfaring med de enkelte sagsskridt, men vi sørger for introduktion til arbejdsopgaverne i form af sidemandsoplæring, ligesom du vil sidde på kontor sammen med en af dine kollegaer i det administrative sagsbehandlerteam. Du er optaget af og har holdninger til, hvad der karakteriserer god myndighedssagsbehandling og godt socialfagligt arbejde, og så er du en stærk formidler både på skrift og i tale.
Af personlige kompetencer lægger vi vægt på, at du besidder følgende:
- Er empatisk, rummelig og anerkendende
- Er kontakt- og tillidsskabende
- Er relationskompetent og samarbejdsorienteret
- Er engageret og bidragende til fællesskabet
- Har en høj arbejdsmoral i et felt med stor frihedsgrad
- Kan bevare overblikket i en hektisk hverdag
- Kan trives i, at dit arbejdsflow bliver forstyrret af afbrydelser
Vi kan tilbyde:
- Gode muligheder for kompetenceudvikling
- Indflydelse på arbejdsopgavetilrettelæggelsen
- Mentorordning
- Supervision
- Fleksibilitet i tilrettelæggelse af egen arbejdstid med mulighed for hjemmearbejdsdage
- Fagligt kompetente kollegaer og samarbejdspartnere
- Godt fællesskab, både kollegialt og fagligt
- Fokus på et godt og sundt arbejdsmiljø, hvor vi blandt andet vægter at holde vores pauser sammen og lave sociale arrangementer udenfor arbejdstiden
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.
Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest ved ansættelse.
Kørekort til personbil er et krav.
Stillingen er på 37 timer pr. uge.
Praktisk information
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen.
Ansøgningsfrist
31-08-2023
Samtaletidspunkt
foregår løbende
Ansættelsesdato
01-09-2023
Kontaktperson
leder af Børne- og ungeteam øst
Tanya Christine Dich Hjorth
56924147 / 30180586
eller
Linda Andersen
56924125
Arbejdssted
Børne- og ungeteam øst
ullasvej 23, 3700 Rønne
En arbejdsplads, der binder øen sammen
BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.
BRK er en røgfri arbejdsplads.
Vi hjælper dig på plads
Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Bornholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Børne- og ungeteam øst, Ullasvej, 3700 Rønne
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 31-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://rekruttering.brk.dk/rekruttering/JobNotice.aspx?CompanyId=InnomateHR_Prod&JobNoticeId=4433
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5885742