Nyt lysdesign kaster sollys over lokale råvarer i Meny på solskinsøen

Foto: Signify.
Profilbillede
dato

Signify, der er verdensleder inden for belysning, har installeret et helt nyt lysdesign i Meny-supermarkedet i Rønne, der fremhæver produkternes naturlige farver og løfter den visuelle oplevelse for kunderne i butikken.

Kunderne i Rønne på Bornholm kan nu se frem til at blive mødt af et helt nyt lysdesign i den lokale Meny. Her har ejeren af ejendommen, KFI Erhvervsdrivende Fond, den lokale købmand og Signify i samarbejde skabt et helt nyt lysdesign, der blandt andet har til formål at fremhæve lokale varer fra Bornholm. 

Det nye lysdesign er en opgradering fra den tidligere installation, der blev implementeret i 2015, hvor Meny gik fra lysstofrør til LED-belysning. Den nye løsning omfatter blandt andet Signifys NatureConnect-løsning, der efterligner dagslys og genskaber en udsigt til himlen. Derudover er der installeret de nye Philips StoreFlow- samt forskellige 3D-printede spots.

”Med NatureConnect, StoreFlow- og vores 3D-printede spots, kan vi skabe en atmosfære, der føles naturlig og indbydende for kunderne. Specifikt for Meny-butikken i Rønne har vi kælet for belysningen over de lokale varer fra Bornholm. Lyset giver kunderne en fornemmelse af, at solen skinner i butikken, selv hvor der ingen vinduer er,” siger Carsten Bahnsen, Senior Key Account Manager hos Signify, og fortsætter: 

”På den måde sørger vi for, at solskinsøen altid lever op til sit navn, når man handler i Meny i Rønne. Det er samtidig en oplagt måde at få de lokale varer til at springe kunderne i øjnene på en elegant og indbydende måde.”

KFI Erhvervsdrivende Fond har været en vigtig partner i projektet. KFI arbejder for at styrke selvstændige købmænds position i markedet gennem lejemål, finansielle ydelser, rådgivning og uddelinger. 

”For os har det været vigtigt at skabe en stemning og en atmosfære, der kendetegner Bornholm, og samtidig giver kunderne den bedste visuelle oplevelse i butikken. Alt det sker samtidig med, at vi fokuserer på at reducere vores CO2-aftryk så meget som muligt,” siger Steffen Petersen, der er projektchef i KFI.

Varernes naturlige farver fremhæves med 3D-printede LED spots
Butikkens Maxos LED-grundbelysning fra 2015 er blevet omplaceret, mens butikken er blevet suppleret med StoreFlow- samt en række 3D-printede spots. Sidstnævnte er lavet af 65 procent genbrugt polycarbonat.

De nye spots oplyser butikkens varer i forskellige nuancer, der fremhæver den enkelte råvares naturlige farve.

"Vi er stolte over at samarbejde med KFI og Meny om dette projekt. Vores fælles engagement i at skabe en CO2-besparende, stemningsfuld butiksoplevelse er en klar indikation af, hvor vi sammen kan tage butiksbelysning hen i fremtiden," afslutter Carsten Bahnsen fra Signify.

Kilde: Signify
Denne artikel er udarbejdet af 3. part. Indholdet er hverken sponsoreret eller betalt. De holdninger, der måtte fremgå, repræsenterer ikke redaktionen.