Vi søger en engageret og kompetent sygefraværskoordinator, der kan sikre en vedholdende indsats med at håndtere og forebygge sygefravær på hospitalet. Du vil være en central figur i at skabe sammenhæng og koordinering af indsatsen på tværs af hospitalets afdelinger, ledere og medarbejdere.
Ansvarsområder
Du vil som sygefraværskoordinator have en afgørende rolle i at sikre relevant viden om håndtering og forebyggelse af sygefravær hos ledere, medarbejderrepræsentanter og medarbejdere.
Som eksempler på konkrete opgaver kan nævnes:
- Yde praktisk og mental støtte til ledere og medarbejdere for at styrke håndteringen og samarbejdet om sygefraværsindsatsen.
- Implementere og vedligeholde hospitalets TilbageTilArbejdet (TTA) politik og vejledning.
- Udvikle, formidle og opdatere metoder og værktøjer til håndtering og forebyggelse af sygefravær baseret på nyeste viden og forskning samt opdatere denne i hospitalets ”værktøjskasser” på intranettet.
- Planlægge og gennemføre regelmæssige ledersparringer med status på fravær, konkrete behov for støtte, opfølgning og information.
- Tilbyde og gennemføre individuelle støttende og forebyggende medarbejdersamtaler samt reflekterende gruppesamtaler.
- Tilbyde supervision og sparring til ledere og ledergrupper.
- Planlægge og arrangere dialogmøder med jobcenter og fastholdelseskonsulenter for ledere og medarbejderrepræsentanter.
- Introducere nye ledere til TTA og håndtering og forebyggelse af fravær på hospitalet.
Vi forventer at du er godt inde i stoffet, ar erfaring fra lignende arbejde og arbejder selvstændigt. Du har stor erfaring med at rådgive, planlægge, koordinere og udføre, ligesom det er afgørende, at du har solid erfaring med projektledelse og teamarbejde, og derved også stærke samarbejdskompetencer.
Derudover forestiller vi os, at du har:
- Organisatorisk forståelse af egen rolle og evne til at samarbejde på tværs af alle niveauer i organisationen.
- Solid erfaring med sygefraværshåndtering og forebyggelse.
- Stærke kommunikations- og samarbejdsevner samt evne til at arbejde selvstændigt og tage initiativ.
- Empatisk og støttende tilgang til både ledere og medarbejdere.
- Indgående kendskab til sygedagpengesystemet og relevante modeller og værktøjer.
- Uddannet samtalepartner, fx som supervisor, med færdigheder i både individuelle og gruppesamtaler.
- Evnen til at stå fast og være vedholdende – også når organisationen tvivler
- Den nødvendige selvindsigt og vilje til at arbejde med egne ressourcer.
- En fordomsfri, respektfuld og vedholdende tilgang.
- Lysten til at være nysgerrig på andres perspektiver.
- Forståelsen af betydningen af at være nærværende og lyttende.
En spændende og udfordrende stilling med stor selvstændighed med mulighed for at gøre en forskel i en vigtig funktion på hospitalet.
Et dynamisk og støttende arbejdsmiljø med fokus på udvikling og trivsel.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesforhold i øvrigt er ifølge gældende overenskomst for området. Arbejdstiden er 28 timer om ugen. Stillingen er ledig til besættelse fra den 1. juni 2025 eller hurtigst muligt derefter.
Du er velkommen til at kontakte presse- og kommunikationschef Pernille Gjede på tlf. 20 51 04 79 eller på mail pernille.christine.gjede@regionh.dk eller stabschef Jens Bjerre Bergholdt, hvis du har yderligere spørgsmål til stillingen, på tlf.nr.: 40 22 89 62 eller på mail: jens.bjerre.bergholdt@regionh.dk.
Ansøgningsfrist
Vi ser ansøgninger og inviterer løbende til samtaler, så send din ansøgning, CV, uddannelsesbeviser samt dokumentation for relevant erfaring senest den 6. maj kl. 12.00. Ansættelsessamtaler holdes den 8. maj. Vi ser frem til at modtage din ansøgning gennem vores online rekrutteringssystem.
Nysgerrig på jobbet og livet på øen
Du kan møde nogle af vores medarbejdere her og læse mere om vores strategi, særkende og livet på øen: https://www.bornholmshospital.dk/job-og-uddannelse/Sider/default.aspx
Om livet på Bornholm: Bornholm er på mange måder noget særligt. Vi har vandfald, klipper, havets brusen og det fineste sand. Alt sammen inden for kort afstand. Vi nyder øens mange kvalitetsfulde råvarer. Kultur- og fritidslivet markerer sig med musik- og madfestivaller, lokale havkajak- og vinterbadeklubber skyder op, og vi er beriget med imponerende oplevelsesrige gå- og cykelruter. Aldrig længere væk end det er overkommeligt at tage ud i det fri og kombinere hverdagen med fritid, venner og velvære. Og alt dette samtidig med at København og adgangen til storbyen kun er kort tid væk.
Hvis du ikke allerede har kendskab til Bornholm, kan du få gode råd ved at besøge siden www.næstestopbornholm.dk
Læs om Bornholm på facebooksiden ”Næste stop Bornholm”, www.brk.dk eller www.bornholm.info
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Bornholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Bornholms Hospital, Ullasvej , 3700 Bornholm
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-05-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9a7008cb-1c52-49f2-af63-96355c40e294