Rønne Menighedsråd søger med tiltrædelse 1. marts 2025 eller snarest derefter en ny
kirkegårdsleder, da vores nuværende kirkegårdsleder har valgt at gå pension.
Menighedsrådet har nedsat et kirkegårdsudvalg, der er kirkegårdslederens nærmeste
samarbejdspartner
Rønne Kirkegård beliggende Sdr. Allé 22, i Rønne består af en bykirkegård på samlet 9 tdr.
land. Rønne Kirkegård ligger smukt ud til havet ved et fredet område. Der er et kapel med
tilhørende krematorie på kirkegården. Der forestår en renovering af krematoriet, der
dækker hele Bornholm. Der er 200 tjenester om året på Kapellet, heraf er der 20
begravelser.
Der et pt. ansat 1 gartner, 1 kirkegårdsassistent og 4 gartnerimedarbejdere på
kirkegården, og en regnskabsfører, som også fører regnskab for sognet. Dertil er knyttet et rengøringsfirma.
Som kirkegårdsleder vil dine opgaver bl.a. omfatte:
• Daglig personaleledelse af kirkegårdspersonalet, herunder fordeling af arbejdet
på kirkegården. Ansættelse og afskedigelse af personale. Afholdelse af MUS
samtaler og opfølgning af APV.
• Ansvar for administration på kirkegården herunder ansvar for regnskab og budget
samt indkøb på kirkegården.
• Føre tilsyn med kirkegårdens bygninger og inventar herunder kapellet og
krematoriet.
• Udvikling og vedligeholdelse af planer for kirkegårdens fremtid i samarbejde med
kirkegårdsudvalget.
• Indgå aftaler med pårørende, bedemænd og sikre god kapelbetjening.
• I mindre omfang vikarierer for regnskabsføreren under ferie.
Vi ønsker en kirkegårdsleder, der:
• Har en relevant faglig uddannelse som hortonom, jordbrugsteknolog, anlægsgartner, skovtekniker, landskabsarkitekt eller lignende.
• Er ansvarsbevidst, imødekommende, og samarbejdsvillig, og udviser handlekraft, er
fleksibel og evner at uddelegere opgaverne.
• Har indsigt i og erfaring med økonomistyring og IT. Kirkegården arbejder med
Brandsoft kirkegårdssystemer og et kalendersystem.
• Udviser respektfuld omgang med de mennesker, der af forskellige grunde opsøger
kirkegården og er lydhør overfor deres ønsker og behov.
Vi kan tilbyde:
• Gode arbejdsforhold.
• Stabile, erfarne og dygtige medarbejdere.
• En rummelig arbejdsplads.
• En flot og velholdt kirkegård
Ansættelsesvilkår:
Organisationsaftalen for kirkegårdsledere, store administrationschefer og
kirkegårdsassistenter m.fl. udgør sammen med Fællesoverenskomst mellem
Skatteministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 - det samlede
overenskomstgrundlag. Ansættelsesvilkåret er aftalt mellem CO10 og By-, Land- og
Kirkeministeriet. Stillingen er under CO10/Foreningen af Danske Kirkegårdslederes (FDK)
forhandlingsområde.
Stillingen er aflønnet i henhold til § 4 i Organisationsaftalen med tilhørende bilag 1, og
indplaceret i løngruppe 3. Dette giver en årlig basisløn på kr. 362.000 kr. (hrundbeløb pr.
31. marts 2012), svarende til 444.560,25 kr. i nutidskroner (pr. 1. april 2024). Derudover
betaler arbejdsgiver 18% i pension.
Se alle aftaler vedr. løn, uddannelse mv. på www.folkekirkenspersonale.dk.
Nuværende tjenestemandsansatte kirkegårdsledere har ret til at bevare deres
tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang.
Menighedsrådet kan oplyse at:
Der er 3 måneders prøvetid.
Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:
Kontaktperson Erik Klarup Mogensen, tlf. 2240 1365, mail erik.klarup@hotmail.com
Ansøgning:
Ansøgning med relevante bilag sendes senest d. 10. januar 2025 kl. 12.00 til
7552fortrolig@sogn.dk eller pr. brev til Skt. Nicolai Kirke, Kirkepladsen 20, 3700 Rønne.
Der afholdes løbende jobsamtaler fra d. 20. – 27. januar – 2025
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Bornholm Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
RØNNE KIRKEGÅRDSKONTOR, Søndre Alle, 3700 Rønne
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6161219