"Få drømmejobbet på Bornholm som juridisk ekspert indenfor fast ejendom og skab balance mellem karriere og fritid"

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring indenfor fast ejendom og mod på nye udfordringer ­­– ikke kun fagligt, men også menneskeligt? Så har vi drømmejobbet til dig på Bornholm. Her har du mulighed for at leve det gode liv med en sund balance mellem karriere og fritidsinteresser.

 

Bornholm
Bornholm er på alles læber – både som en aktiv og attraktiv feriedestination, men også som et klimamæssigt fyrtårn, hvor den nationale satsning på Bornholm som Energiø giver vind i sejlene. Det præger hele øen og giver en positiv afsmitning på kommunens arbejdsopgaver og opfattelse som en interessant og visionær arbejdsplads.

 

Juridisk Service

Du bliver en del af Juridisk Service, der består af 5 jurister og én administrativ medarbejder. Juridisk service bliver pr. 1. juni 2024 en del af Staben, som organisatorisk ligger under kommunaldirektøren. Du vil således opleve at være tæt på både forberedelsen af de politiske beslutninger og kommunens øverste ledelse.


I Juridisk Service ligger en række driftsopgaver, herunder håndhævelse af bopælspligten, sekretariatsbetjening af Huslejenævn og Beboerklagenævn samt Hegnsynet. Opgaven med køb og salg af fast ejendom overgår til afdelingen pr. 1. juni 2024. Juridisk Service er et team præget af godt kollegaskab, et højt fagligt niveau, åbenhed og masser af faglig sparring og udfordringer. Vi lægger vægt på, at kommunen altid handler i overensstemmelse med de syv embedsmandsdyder og tilpasser vores rådgivning af kolleger, direktion og politikere derefter.

 

Vi foretrækker, at du har erfaring med at arbejde med fast ejendom og de juridiske discipliner, der knytter sig til det, da du kommer til at være vores ekspert på dette område.  Du vil kunne forvente, at din juridiske faglighed bliver udviklet og udfordret, men samtidig har du udsigt til en dagligdag med tid og rum til både familieliv, fritidsinteresser og til at nyde godt af Bornholms skønne natur og rolige tempo.   

Det er vigtigt for kommunen at være en attraktiv arbejdsplads, vi lægger således vægt på en høj grad af fleksibilitet i arbejdslivet og mulighed for aftalte hjemmearbejdsdage. Vi er også åbne for at stillingen kan være på deltid, hvis det er afgørende for dig.  

 

Jobbet
Dine arbejdsopgaver bliver blandt andet sager om hævd, fredning, udstykning af grunde, indgåelse af driftsaftaler, tinglysning og mageskifte. Du bliver den primært ansvarlige for salg af kommunens ejendomme, fra mæglervurdering af markedsprisen til frigivelse af købssummen. Du bliver også ansvarlig for kommunens retssager og sekretær for kommunens Hegnsyn.

 

Du vil sammen med resten af teamet skulle understøtte direktionen med udarbejdelse af notater, vurderinger, indstillinger og beslutningsoplæg til den politiske beslutningsproces. Jobbet kræver, at du ser muligheder og begrænsninger indenfor den kommunale opgavevaretagelse og har en løsningsorienteret tilgang. 

Du skal kunne tage ansvar når det kræves og styre processerne sikkert rundt om klippeskærene, når du som Bornholms Regionskommunes repræsentant skal navigere i større og mindre sammenhænge.
 

Om dig

Du er uddannet jurist eller cand.merc.jur med relevant erfaring enten fra en anden offentlig myndighed, fra advokatbranchen eller lignende og du formår at holde overblikket i en arbejdsdag med mange opgaver.

 

Du skal kunne formidle vanskelige emner på en letforståelig måde til kolleger og borgere, som ikke har en juridisk baggrund, da mange opgaver løses i samarbejde med andre faggrupper. Vores forventning er, at du både kan arbejde selvstændigt med opgaverne og indgå i teamsamarbejdet. Vi tilbyder gode muligheder for kompetenceudvikling.

 

Hvis du ikke tidligere har arbejdet i en politisk styret organisation, vil du i forbindelse med din jobstart få en grundig indføring i den kommunale verden og organisering.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i lokal løndannelse.

 

Alt efter erfaring kan du blive indplaceret som fuldmægtig eller specialkonsulent.

 

Stillingen er på 37 timer pr. uge med mulighed for deltid, hvis det ønskes.

 

Praktisk information

Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse, via "Søg Jobbet" knappen. 

Ansøgningsfrist

31-05-2024

Samtaletidspunkt

06-06-2024 og 07-06-2024

Ansættelsesdato

01-08-2024

Kontaktperson

Sekretariatsleder
Marianne Westergaard
56922514 / 51301479
eller

faglig koordinator og jurist

Pernille Wedel

56921072  / 51224916

Arbejdssted

Snorrebakken
Snorrebakken 66, 3700 Rønne

En arbejdsplads, der binder øen sammen

BRK er en unik kommunal arbejdsplads, fordi øen er en selvstændig region. Vi arbejder derfor med strategier og opgaver inden for erhverv, turisme og trafik, som er ansvarsområder danske kommuner normalt ikke varetager. På brk.dk kan du læse mere om kommunen, der med 3.600 ansatte er øens suverænt største arbejdsplads.

BRK er en røgfri arbejdsplads. 

Vi hjælper dig på plads

Det er en stor beslutning at flytte til ’solskinsøen’ – derfor står du heller ikke alene med den. Vi har nemlig en tilflytterkonsulent, der hjælper med bolig, job til din ægtefælle og skole- eller fritidstilbud til familiens mindste. Læs mere her.


 

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Bornholm Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Juridisk service, Snorrebakken, 3700 Rønne

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6050018

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet